Danışmanlık Projeleri

Yıldırımlar Giyim 1990 yılında başladığı iş yaşamına, ağırlıklı İş sağlığı ve Güvenliği ile ilgili ürünler üretip veya tedarik edip sattığı ürünler dışında, yoğun ARGE çalışmalarıyla müşteriye özel tasarlayıp ürettiği yüksek kaliteli ürünlerde üreterek sektörde fark yaratmaktadır. 

Şirketin ileriye yönelik organizasyonel yapılanmasından, süreçlerin verimliliğine, satış teşkilatından, satınalmaya, depo yönetiminden lojistiğe, üretimden satışa kadar hemen her konuda başladığım danışmanlık hizmetiyle, şirketi geleceğe daha sağlam, hedef odaklı, daha kurumsal ve sistemsel bir yapıya kavuşturacağız. 

1974 yılında deri ile modayı birleştirmek amacıyla kurulan Derimod, Türkiye’de deri ile modayı bütünleştiren ilk markadır. 50 yıldır sektöründe gerçekleştirdiği ilkler ile sektörünün lokomotifi olan Derimod, sektöründe kendi markası ile iletişim ve reklam çalışmaları yapan, felsefesi koşulsuz müşteri memnuniyeti ve mutluluğu olan, değişen tüketici beklentileri ve değişen yaşam stillerine paralel tasarladığı ürün ve koleksiyonlarıyla, Türkiye genelinde 87 mağazası vardır. Derimod mağaza süreçlerinin ve gerçekleştirilen tüm mağaza operasyonların yalınlık ve verimlilik bakış açısı ile değerlendirdik, mağaza ziyaretleri yaparak, iyileştirme ve potansiyel geliştirme fırsatları belirlendi. 18 süreç başlığında 70'in üzerinde iyileştirme önerisi tespit ederek çalışmamızı yönetime sunduk.

Pegasus Hava Yolları, Official Airline Guide (OAG) tarafından hazırlanan raporda 2011 ve 2012 yıllarında olduğu gibi 2013 yılında da koltuk kapasitesi açısından tarifeli uçuş gerçekleştiren Avrupa’nın en büyük 25 hava yolu arasında “Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Havayolu” oldu. Türkiye’de havacılık sektörünü değiştiren ve uçmanın herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus Hava Yolları, 1990 yılında Aer Lingus, Silkar Yatırım ve Net Holding'in ortak girişimiyle İstanbul'da kuruldu. Mayıs 1990'da ilk uçuşunu gerçekleştiren Pegasus,2005 yılında ESAS Holding tarafından satın alınmış. Aynı yıl Kasım ayında düşük maliyetli havayolu taşıyıcısı olarak tarifeli iç hat seferlerine başlayarak Türkiye’de faaliyet gösteren 4. tarifeli havayolu olmuştur. Türkiye'nin öncü ve lider ilk özel sektör havayolu firması PEGASUS'ta, yeni değişen yönetimle birlikte yeniden yapılanma projesine danışmanlık yapmak üzere Nisan 2016 tarihinde başlıyoruz. Süreç yönetimi çalışmaları ile başlayacak proje, kurumsal performans yönetimi, strateji yönetimi, risk yönetimi, müşteri şikayetleri yönetimi ve yalın altı sigma uygulamaları ile devam edecektir. 

Gıda Perakendeciliğinin Dünya Devi CARREFOUR ve SABANCI HOLDİNG ortaklığı ile 20 yıldır Türkiye'de farklı mağaza formatlarında hizmet veren, pazar lideri CARREFOURSA için Süreç Yönetimi modelinin kurulumunu tüm departmanların katılımıyla 2014 yılında gerçekleştirdik. Yaklaşık 8 ay aralıksız devam eden süreç çalıştayları sonunda operasyonel süreçlerin çizimleri tanımlanmış, ilgili dokümanlarla ilişkilendirilmiş, pozisyon bazlı görev tanımları oluşturulmuştur. 2015 yılı sonunda ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi ve ISO 9001 Kalite Yönetimi belgelerinin alınması amacıyla şirketin ilgili tüm birimleriyle ortak çalışmalar başlamıştır. İlgili tüm personellerin eğitimleri verilirken ve farkındalıkları denetimlerle arttırılmaktadır. Danışmanlığımız bünyesinde süren bu çalışmalar sonucunda tüm CARREFOURSA mağazaları, internet satış, kurumsal satış,  depo ve lojistik yönetimi ve diğer tüm merkezi operasyonları için bu iki belgenin alınması hedeflenmektedir. Kurumsal risk yönetimi ve kurumsal performans yönetimi modellerinin de kurulacağı bu çalışmalarda, amaç katma değer yaratan hizmetlerle müşteriye değer yaratan süreçlerde sürekli iyileştirme ve verimlilik sağlamaktadır.

Başta İngiltere olmak üzere 25'den fazla ülkeye ihracat yapan, askeri bot üretiminde Avrupa'nın en büyük teknik bot üretici, iş güvenliği ayakkabıları ile Türkiye'de pazar lideri, Dünya standartlarında ARGE ve Labaratuvarları ile geldiği büyüklükle Fortune 500'de yer alan aile şirketi YAKUPOĞLU Tekstil ve Deri Sanayi şirketinde süreç yönetimine dayalı kurumsal performans yönetimi sistemi için 2012 yılından beri çalışıyoruz. Tüm birimlerle hergün yapılan çalıştaylar, strateji değerlendirme toplantıları ve süreç bazlı yürütülen Yakupoğlu İyileştirme Projeleri (YİP), firmanın mevcut gücünü daha da arttırmakta ve rakipsiz kılmaktadır. Hedef 2015 yılında, performansa dayalı süreç  yönetimi modeli kurulumunu tamamlamak, organizasyon yapısını yeniden yapılandırmak, Altı Sigma ve Kurumsal Risk Yönetimi modellerinin kurulumunu sağlamaktır.

Sabancı Holding’in iştiraki olan KLİKSA internet sitesi olarak 2012 yılında kuruldu. Sahip olduğu geniş ürün gamını cazip fiyatlarla ve Sabancı güvencesiyle tüketicilerine sunan kliksa.com, televizyon, görüntü sistemleri, cep telefonu, bilgisayar, beyaz eşya, spor ve outdoor, anne, bebek ve oyuncak, oto aksesuarları, züccaciye ve ev düzeni, saat, gözlük ve aksesuar gibi kategorilerde iki yüz elli bini aşkın ürünü bünyesinde bulunduruyor. Bu ürünlere her gün yenilerini ekleyerek ürün yelpazesini genişletmeye devam eden ve ürünlerinin tüketicilere her zaman hızlı şekilde ulaşmasını hedefleyen KLİKSA'da, süreç yönetimi, kurumsal performans yönetimi, kalite yönetimi, müşteri şikayetleri yönetimi ve risk yönetimi sistemlerinin kurulumunu içeren uzun soluklu danışmanlık projemize Mayıs 2015 tarihinde başlıyoruz. Amacımız bu kurulacak sistemlerle yalın altı sigma teknikleri ile süreç iyileştirme projeleri yapmak, hız ve kalitede artışlar sağlamak ve maliyetleri azaltarak operasyonel mükemmelliği her adımda yakalamaktır.

Alman EVE A.G. şirketinin büyük ortak olduğu, enerji sektörünün model şirketi olmak yolunda ilerleyen KAYSERİ GAZ şirketinin 40'a yakın üst ve orta kademe yöneticinin katıldığı strateji belirleme çalıştayında, şirketin SWOT analizini, Kurumsal Karne Modeli için stratejilerini ve takip göstergelerini belirledik. 2014 yılının sonuna yaklaşırken 2015 yılında şirketin hedeflerinin gerçekleştirilmesinde takip edeceği modeli kurduk.

BAKU ELECTRONICS firması Azerbaycan'da kurulu farklı formatlardaki elektronik perakende mağazaları ile pazar lideridir. Firma yöneticileri ile beraber faaliyet gösteren mağazalar gezilmiş, operasyonel iyileştirme alanları belirlenerek raporlanmıştır. Şirketin yıllık strateji değerlendirme toplantısına moderatörlük yapılarak, mevcut vizyon, misyon, hedef ve stratejileri değerlendirilmiştir. Mevcut Kurumsal Performans Yönetimi modeli üzerinden geçilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Şirket sahip ve ortaklarının da katıldığı bu toplantılarda bir sonraki yılın hedefleri ve şirketin gideceği yön belirlenmiştir.

Uluslarası şirketlerin büyük önem verdikleri Kurumsal Risk Yönetimi modeli kurulumu için bir yıldan uzun bir süre Bursa'da otomotiv yedek parça üretimi yapan BOSCH firmasının misafiri olduk. İlk önce tüm orta ve üst düzey tüm Türk ve Alman yöneticilere Türkçe ve İngilizce olmak üzere konuyla ilgili farkındalık eğitimleri verdik. Bu eğitimlere diğer BOSCH firmalarından da katılımlar oldu. Ardından tüm süreç sahipleri ve ilgili birim yöneticileri ile yaptığımız çalıştaylarla şirketin süreçleri bazında risklerini belirledik, etki ve olasılıklarına göre belirlenen riskleri değerlendirdik, kritik çıkan riskleri üst yönetime kurumsal risk raporu olarak sunulmak üzere hazırladık. ISO 31000 Risk Yönetimi Standardına uygun risk yönetimi sistemini kurduk. BOSCH üst yönetimi tarafından alınan aksiyonlarla kritik risklerin etkilerinin azaltılması ve takibi sağlandı. Kurulan model dünyadaki diğer BOSCH tesisleri için örnek bir model olmuştur.

Isıtma ve Soğutma sektörünün lideri BOSCH ISI SİSTEMLERİ orta ve üst düzey yöneticileri ile kurumsal ve operasyonel risklerin belirlenmesi konularında çalıştaylar yaparak, şirketin faaliyet raporunda yer alacak Kurumsal Risk Yönetimi Raporunun yazılması sağlanmıştır. Manisa'da kurulu fabrikalarında BUDERUS ve BOSCH marka kombi üretimi yapan, LG klimaları satan şirketin gelecekteki hedefleri gözönüne alınarak olası risklerin azaltılması için aksiyonlar belirlenmiş ve uygulamaya alınmıştır. Isıtma ve soğutma sektöründe varolan şirketin yoğun rekabet ortamında belirlediği stratejilerinin ve hedeflerinin üzerinden geçilerek risk bakış açısı ile değerlendirmeler yapılmıştır.  

1975 yılında kurulan BOSCH FREN SİSTEMLERİ Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi otomotiv ana sanayi firmalarının ve yedek parça piyasasının duyduğu otomobil ve hafif ticari araçlar için hidrolik fren sistemlerinin üretimini gerçekleştirmektedir. Otomotiv teknolojileri gelişiminde sayısız hizmet veren, otomotiv yedek parça üreticisi BOSCH FREN SİSTEMLERİ orta ve üst düzey yöneticileri ile şirketin tüm risklerini yaptığımız workshoplar sırasında belirledik. Halka açık bir şirket olan Bosch Fren sistemleri ürettiği tüm ürün, sunduğu pazarlar ve müşterileri bazında incelenerek Kurumsal Risk Raporu oluşturuldu. Bu rapor Türk Ticaret Kanunu'nun halka açık tüm firmalardan zorunlu istediği yıllık faaliyet raporunun içerisine konularak duyuruldu.

Elektronik Perakendeciliğinde lider olan TEKNOSA mağazalarındaki standart uygulamalarının kurulması, geliştirilmesi, eğitimlerin verilmesi, birçok yapılan altı sigma ve yalın uygulamalarıyla operasyonel mükemmelliğin sağlanması, kurulan öneri müşteri ve çalışan sistemleri ile yeniliğin ve gelişimin arttırılması, risk yönetimi modelinin kurulumu ve işlerliğinin sağlanması, ISO 9001 Kalite Yönetimi ve ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi belgelerinin alınması konularında danışmanlık verilmiştir. Geliştirdiğimiz ve uyguladığımız bu modeller ve uygulamalar Dünya'da en başarılı uygulamalar olarak seçilmiştir. Bugün bu modeller diğer Sabancı şirketlerine örnek olduğu kadar, sektördeki diğer Perakende mağazalarına da örnek olmaktadır.

TEKNOSA çatısı altında yönetilen İklimlendirme sektörünün lideri İKLİMSA'da benzer ISO 9001 Kalite Yönetimi, ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi, hedeflere dayalı Kurumsal Performans Yönetimi sistemi kurulumları gerçekleştirilmiş. Bu sistemler dahilinde iş akışları ve kullanılan dokümantasyonlarda değişiklikler yapılmış. Yapılan tetkiklerle ve yürütülen Yalın Altı Sigma projeleri ile iyileştirmeler sağlanmıştır. Bayi yapısı sistemi ve ürün tedarikçileriyle ilişkiler daha sistemli bir yapıya kavuşturularak, ölçülebilen sistemli bir yapıya kavuşturulmuştur. Müşterilere sunulan satış sonrası servis hizmetleri bu standartlar kapsamında yeniden gözden geçirilerek, süreçlerin daha sistemli bir şekilde yönetilebilmesi sağlanmıştır. Riskler belirlenerek kurum karnesi modeli altında TEKNOSA riskleri olarak izlenmesi sağlanmıştır.

 

Çok katlı giyim mağazacılığının bilinen ismi YKM ile süreç yönetimi kurulumu konularında çalışılmıştır. Şirket yöneticileri ile beraber şirketin tüm faaliyetlerini kapsayan süreç ağacı oluşturulmuş, çalıştaylara katılacak çalışanlara farkındalık eğitimleri verilmiş, düzenlenen çalıştaylarda süreç çizimleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan işler ve sorumluları süreç çizimleri sonrasında belirlenmiştir. Çizimler sonrası çıkan iyileştirme alanları ilgili proje yöneticilerine raporlanmıştır. Yapılan çalışmalar BOYNER birleşimi öncesi ve BOYNER'in kullandığı SAP programına geçiş dönemlerinde kullanılmıştır.